1403-01-30 10:50
168
0
89633
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

پرونده‌های میراث‌فرهنگی گلستان زیر ذره‌بین قضایی

 رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: با هدف صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان با متخلفان حوزه میراث‌فرهنگی قاطعانه برخورد خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» حیدر آسیابی در بازدید از بافت تاریخی گرگان گفت: شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می‌یابد.
 محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان از وظایف اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و در دادگستری استان هم آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
 محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
 محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
 خانه تاریخی شعرباف، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها (هتل بوتیک هفت‌پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضایی‌نژاد (هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.